برندینگ پزشکی

راهکارهای متفاوت سازی مراکز درمانی و مطب برندینگ پزشکی قسمت (۲)

راهکارهای متفاوت سازی مراکز درمانی و مطب برندینگ پزشکی قسمت (۲)

در ادامه بررسی راهکارهای متفاوت سازی مراکز درمانی, به عنوان اولین قدم, برندینگ درصنعت پزشکی را به طور خلاصه و به زبان ساده تحلیل خواهیم کرد.

برندینگ, نقطه شروع تجاری و حرفه ای نمودن فعالیت و اساس پروسه مارکتینگ شماست. برند شناخته‌شده و محبوب, یکی از ارزشمندترین دارایی‌های هر فعال عرصه تجارت است. مالکیت یک برندینگ موفق منتج به افزایش فروش، بازاربزرگتر، افتادن بر سر زبان‌ها و حمایت از خدمات خواهد شد.

 

تصویری که بیماران با گفتن نام شما در ذهنشان شکل می‌گیرد برند شما است. به‌عبارت‌ دیگر برند شما توسط درک کلی مشتری‌ (بیمار) از کسب‌وکار شما تعریف می‌شود.

 

James Walter Thompson به عنوان بنیانگذار بسیاری از تکنیک های بازاریابی در سال ۱۹۰۰ برای اولین بار “تبلیغات براساس نشان تجاری” یا “Trademark Advertising” که بعدها با عنوان  برندینگ به دنیا معرفی شد را عملی نمود. شیوه او شامل بهره گیری از نماد, رنگ, شعار و نامی منحصر به فرد بود. از زمان تامپسون, برندینگ به صورت سنتی با نامگذاری برند و طراحی لگو آغاز و با ساخت شعار تجاری منحصر به فرد و بکارگیری از رنگ خاص و طراحی ملزوماتی همچون کارت ویزیت, کاتالوگ و بروشور در حال انجام بوده است.

 

حال با پیشرفت تکنولوژی و تغییر روزانه مسیر تجارت و بازاریابی, امروزه هدف برندینگ که در گذشته تنها ایجاد آگاهی و شناخت خدمات یا محصولات به مشتری بود تغییر کرده است. و روزانه در حال تکمیل و پیچیده تر شدن است. و امروزه هدف مذکور, تنها به عنوان بخشی ازبرندینگ مدرن شناخته می شود. لذا در این دنیای دینامیک و در حال حرکت, مراکز درمانی هم از این تغییر مستثنی نخواهند بود. و قطعا برای ابقای موقعیت و شهرت به دست آمده. و همچنین توسعه خدمات درمانی به صنعت پررقابت بین المللی, مطالعه و بهره گیری ازعلم برندینگ مدرن برای پزشکان و مراکز درمانی ضروری می باشد.

 

“در دنیای امروز, پزشکان و مراکز درمانی جهت شنیده و دیده شدن باید وارد عرصه دیجیتال شوند”

 

در کنار ابزارهای سنتی برندینگ که در بالا شرح داده شد, بهره گیری از تکنولوژی دیجیتال روز, به عنوان ابزارهای مدرن برندینگ, از تاثیرگذاری بالایی برخوردارمی باشد.

استفاده روزافزون نزدیک به ۷ میلیارد کاربراینترنت در جهان به عنوان فرصت و در عین حال تهدیدی برای تمامی کسب و کارها از جمله صنعت درمانی مطرح می باشد. لذا امروزه با داشتن استراتژی برندینگ و بهره گیری از این فرصت باید به دقت و به طور صحیح از فضای به وجود آمده, جهت برندینگ و جایگاه سازی پزشکی استفاده نمود.

 

در مسیر برندینگ مدرن, پس از مطالعه بازار هدف و با داشتن استراتژی مدون, دقیق و زمانبندی شده می بایست آیتم هایی از جمله طراحی وب سایتی حرفه ای, حضور حساب شده در شبکه های اجتماعی و مدیریت شهرت در فضای اجتماعی را نیز در نظر داشت.

 

فراموش نکنید که برندینگ فرآیندی زمانبر و بدون توقف خواهد بود. لذا برای موفق ماندن, در کنار موارد ذکر شده, فضای مناسب و دیزاین شده, مدیریت ارتباط با بیماران و رفتار و برخورد حرفه ای پرسنل مطب نیزاز ضرورت بالایی برخوردار می باشند.

مدیر
بدون نظر

ارسال نظر

نظر
نام
ایمیل
وب سایت